Quentin Skinner și problema Statului

Mai bine accepti ca statul sunt eu. Eu. Fiecare ‘eu’. De-aici incolo mai vedem noi, da’ macar sa stim de unde plecam. De la statul sunt eu. (… Statul sunt eu! Da’ cu mine ce-ati avut ? Nimic despre Oscaruri.)

Te-ai gândit cu cine sau ce asociezi cuvântul stat?

Autoritatea cui este autoritatea statului? Ce este statul? Sau mai degrabă- ce s-a spus despre stat de-a lungul timpului?

1) Renaștere: Numai dacă ne guvernăm noi înșine avem o stare de libertate personală.

2) Statul este puterea unui poper suveran (în legătură cu cine?).

Dar ai nevoie (?) de cineva care acționează în numele tău, Parlamentul.

Paradox.

3) Hobbes: puterea statului nu este puterea poporului. În natură nu există un corp în armonie, ci indivizi.

Logica funcționează invers: având voința și vocea unui reprezentant, deci acum ești un corp suveran (?)

4) Jeremy Bentham: nu există „drepturi”; termenul stat se poate referi doar la corpul de guvernare > utilitarian

5) post-Kant: numele statului nu este cel al unei voințe fictive și ci al unei voințe reale

6) azi: nu există Stat? Drepturile Omului lasă un stat să intervină asupra altui stat. ex. NATO în Serbia. Globalizarea și interferența agenților supranaționali (de exemplu, FMI) în politica statelor. Era post-suveranitate.

Ce ziceai?